آمار بازدید

  • بازدید امروز : 996
  • بازدید دیروز : 3307
  • بازدید کل : 831862

پیوند ها

پاورپوینت در مورد بیماری زونا


پاورپوینت در مورد بیماری زونا

عنوان پاورپوینت:دانلود پاورپوینت زونا

فرمت: پاورپوینت قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 18

پاورپوینت کامل و آماده ارائه

قسمتی از متن



عامل:

ویروس هرپس زوستر که اغلب آن را به زونا می شناسند به آن در پزشکی واریسلا زوستر می گویند که باعامل آبله مرغان یکی می باشد.زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد. ویروس "واریسلازوستر" جزء خانواده ویروس ‌های "هرپس" كه تبخال را ایجاد می ‌كند است، لغت زوستر به معنی تسمه یا كمربند است.









نحوه ی ابتلا:

بيماران مبتلا به آبله مرغان پس از اين که بهبود يافتند ، اين ويروس به صورت غيرفعال براي تمام عمر در اعصاب مجاور نخاع اين بيماران باقي مي ماند و آنان را براي هميشه نسبت به آبله مرغان مصون مي سازد ، هر چند موارد استثناء نيز وجود دارد . ضعيف شدن سيستم ايمني افراد مسن ( بالاتر از پنجاه سال ) مي تواند ويروس موجود در بدن آنها را دوباره فعال کند و موجب بروز بيماري زونا شود .
عوامل محرك كه باعث فعا ليت مجدد ويروس در گانگليون مي شوند هنوز شناخته نشده اند به نظر مي رسد ضعف سيستم ايمني باعث تكثير ويروس در گانگليون شده و متعاقب آن التهاب و درد شديد ايجاد مي كند. ويروس در مسير رو به پايين عصب به طرف پوست حركت كرده و موجب تشكيل وزيكول مي شود. احتمالا .ايمني سلولي مهمترين عامل دفاعي ميزبان در برابر عفونت واريسلا-زوستر است


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 78

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما