آمار بازدید

  • بازدید امروز : 287
  • بازدید دیروز : 2801
  • بازدید کل : 812034

پیوند ها

پاورپوینت تمدن چين


پاورپوینت تمدن چين

عنوان پاورپوینت:دانلود پاورپوینت تمدن چين

فرمت: پاورپوینت قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 71

پاورپوینت کامل و آماده ارائه

فهرست مطالب:
هنر چين
معماري چين
پيشرفت معماري

خصوصيات ايزدكده هاي در چين
و...


قسمتی از متن


اژدها و فرهنگ چين نماد جهان طبيعي سازگار هستند . اگر دو اژدها كنار هم اما در خلاف جهت هم قرار گيرند . نهايت ابديت و جاودانگي به وسيله يين يانگ Yin Yang مشهور خواهند بود.


امپراطوري هاي چيني فكر مي كردند كه انها اژدها هاي واقعي و پسران بهشت هستند. از اين رو به تخت هايي كه بر روي ان مي خوابند تخت اژدها گفته مي شد. لباس هاي تشريفاتي امپراطور را رداي اژدها مي ناميدند.


در اذهان مردم قديم چين ، اژدها خدايي بود كه آرزو ها و آرمان مردم چين را در بر داشت. مردم براي هر عكس حكاكي يا نوشته اي كا شامل هر شرح يا توصيفي از اژدها بود احترام زيادي قائل بودند. در نتيجه اژدها تبديل به نماد و سمبل ملت چين شد.


هنر چيني

توجه تمايز نقاشي چين و ژاپن از نقاشي ساير كشورها : فرق اصلي نقاشي :
در تصاوير چيني ، بر خلاف تصاوير اروپايي بعد نمايي و سايه پردازي وجود ندارد.
چيني ها عقيده داشتند كه نشان دادن عمق در صفحه تصوير ، كاري ساختگي و دروغين است. چيني ها مناظر را از بالا مي نگريستند اما اروپاييان از روبرو نگاه مي كردند رعايت سايه و روشن در نقاشي نيز برايشان كاري غريب بود. بي گمان رعايت سايه و روشن براي نمايش واقعيت مشهودي است.

در چين، هنر ساختاري يا معماري از جمله هنرهاي فرعي بود. از اين رو معماران بزرگي كه از آن ديار بر خاستند بندرت از خود نامي به جاي گذاشتند و ظاهراً كم تز از سفالگران بزرگ محبوبيت يافتند. در چين عمارت هاي عظيم حتي براي تعظيم خدايان به وفور ساخته نمي شد . شايد بتوان گفت كه چينيان به سبب هنري خود از ساختمان هاي تناور صرف نظر كردند يا به علت توجه خود به فعاليت هاي عقلي ، در حوره ي معماري از تخيل بهره نجسته اند.
و...





مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 107

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما